Trei modalitati de gestionare a conflictelor aparut in domeniul constructiei

Toata lumea se teme ca ceva va merge prost intr-un proiect. Conflictele in domeniul constructiilor sunt numeroase. Indiferent daca este vorba despre un accident in care nu au fost respectate regulile de siguranta corespunzatoare sau un subcontractant care spune ca nu si-a dat niciodata acceptul sau ca lipseste o piesa vitala de informatii despre proiect, acest conflicte pot face diferenta dintre succesul  sau insuccesul general al unui proiect. Cum poate o companie sa se pregateasca si sa se apere de conflicte atunci cand acestea apar? Nu cu mult timp in urma, acest lucru insemna pastrarea unei piste de audit pe hartie a tuturor informatiilor si activitatilor legate de proiect, sperand ca niciuna dintre aceste date nu a fost ratacite. Recent, multe dintre aceste informatii au fost digitizate si stocate in solutii software.

Fie ca este vorba de hartie si stilou, tastatura si mouse, tableta sau deget, nici o modalitate de stocare a datelor si a documentatiei nu conteaza daca nu poate fi recuperata atunci cand este necesar.

Managementul documentelor – Documentatie Digitizata

Cand au fost introduse scanerele, ele au revolutionat digitizarea documentelor. Un document pe hartie ar putea fi scanat si stocat pe un computer, documentele organizate in dosare sau trimise prin e-mail ca atasament. Nu a durat mult timp ca organizatiile sa vada sensul afacerii in utilizarea scanerelor la locul de munca.

Stocarea imaginilor in format electronic permite companiilor sa recupereze fisierele mult mai repede – atat timp cat cineva isi amintea ce fisier digital a fost stocat. Totusi, odata cu avansarea software-ului de management al afacerii, au existat noi modalitati de a incorpora aceste documente scanate in functionalitatea software-ului. Astazi, imaginile scanate pot fi atasate proceselor software, influentand direct datele introduse, calculate sau analizate. In multe cazuri, datele pot fi preluate direct din documente scanate in solutii, permitand introducerea automata a datelor.

Atunci cand apare un conflict, utilizatorii de software pot accesa datele din software-ul lor pana la cele mai profunde detalii, inclusiv date si ore specifice. Ei pot analiza o tranzactie sau o actiune si, daca este insotita de documentatia scanata, au o pista de audit puternica pentru a verifica faptele, aprobarile, preturile etc.

Dispozitive mobile – Acces si management in timp real

Desigur, cel mai bun mod de a atenua conflictele este de a le opri inainte de a incepe. Multe conflicte apar din cauza lipsei de informatii exacte. Neintelegerile, neconcordanta pot constitui un pericol pentru izbucnirea conflictului.

Tehnologia a parcurs un drum lung pentru cei din domeniul afacerilor in ultimii ani, oferind mai mult acces la date si modalitati mai bune de vizualizare si analiza a acestor informatii. Dar pentru cei care lucreaza la distanta, pe teren, accesarea acestor date necesita o excursie la birou.

Dezvoltarile mobile de computere au ajutat la conectarea terenului cu biroul gratie tabletelor si smartphone-urilor. Acest lucru inseamna ca managerii de proiect, sefii de sarcini, subcontractorii, furnizorii si altii pot vedea acelasi set de date care se vad in birou – in timp real.

Accesul mai bun la informatii actualizate inseamna o sansa mult mai buna ca toti cei din echipa sa lucreze pe aceeasi pagina, cu date actuale. Mai putine dispute vor avea loc din cauza lipsei de informatii.

Software de gestionare a proiectelor – Lucrul mai inteligent cu fluxurile de lucru inteligente

Desigur, un acces mai bun la informatii nu inseamna nimic daca informatia nu este transformata in actiune.

Cum gasiti timpul necesar pentru a analiza in mod corespunzator datele, pentru a va asigura ca deciziile de afaceri sunt preluate in timp ce realizati cele mai bune marje de profit, mentinand proiectul in timp si buget? Raspunsul consta in automatizarea si gestionarea resurselor.

Automatizarea nu este nimic nou; pe masura ce tehnologia avanseaza, tot mai multe lucruri devin automate. Fluxurile de lucru au fost, de ani de zile, parte a software-ului de management al afacerilor (si al constructiilor), permitand un numar de pasi uneori complicati, adesea obositori, sa fie grupati in procese simple cu unul sau doua clicuri. Astazi insa, software-ul de varf pune puterea fluxurilor de lucru in mainile utilizatorilor si le permite sa decida cum isi vor modela afacerea.

Aceste noi fluxuri de lucru permit utilizatorilor sa defineasca si sa aplice reguli si sarcini specifice, creand un flux rationalizat de procese in intreaga organizatie. Aceste fluxuri de lucru automatizate asigura ca procesele se deplaseaza optim si ca datele sau deciziile sunt directionate catre oamenii potriviti in mod automat, mai degraba decat prin metode traditionale mai lente, cum ar fi e-mail, site-uri FTP, hartie sau chiar prin viu grai.

Aceste fluxuri de lucru depun, de asemenea, eforturi pentru a atenua conflictele prin asigurarea fluxurilor de date in mod automat spre locul in care este nevoie.

Cu aceste trei tehnologii cheie, gestionarea conflictelor devine o provocare mult mai usoara.